8 powodów, dla których nie możesz skutecznie schudnąć

0

podjadanieOdchudzanie to zmora wielu osób. Diety czy głodówki, ruch i tabletki maja pomóc nam w tej batalii. U wielu osób stosujących takie trio często bak pożądanych efektów. Gdzie szukać przyczyny niepowodzenia w odchudzaniu?

Jeśli raz kolejny testujesz na sobie cudowną dietę, katujesz się głodówką lub nie widzisz efektu ćwiczeń czas zastanowić się nad swoim postępowaniem. Zastanawiasz się czy brak efektów to niewłaściwa dieta, za mało ruchu, a może problemy zdrowotne? Być może chwila refleksji pomoże ci znaleźć przyczynę, dla której twoje wysiłki idą na marne.

1. Nieregularne jedzenie

To jeden z podstawowych błędów w czasie odchudzania. Zbyt mało posiłków ciągu dnia, paradoksalnie, może powodować tycie. Pamiętaj, ze najbardziej efektywną dietą jest jedzenie 4-5 razy dziennie małych porcji. Każdy poranka zatem zacznij od porządnego zdrowego i zbilansowanego śniadania. Potem zjedz małą przekąskę (kanapkę, jogurt, sałatkę), następnie lekki lunch, podwieczorek (koktajl owocowy, owoc, kanapkę) i dietetyczną kolację. Ostatni posiłek spożyj najpóźniej do 2-3 godzin przed pójściem spać.

2. Podjadanie

czymjestefektjo-joW regularnym jedzeniu nie chodzi o to, aby jeść non stop. To szybka droga do tycie, nie chudnięcia. Wszelkie przekąski spożywanie w ciągu dnia, nawet te zdrowe jak orzechy czy gorzka czekolada wliczają się do puli kalorii, a tych nie może być za dużo, bo dieta nie przyniesie rezultatów. Postaraj się przez kilka dni spisywać wszelkie niekontrolowane przegryzki. Przekonasz się sama, ile dodatkowych kalorii dostarczasz każdego dnia.

3. Poleganie na żywności light

Mit o tym, ze żywność light jest zdrowa i nietucząca już dawno został obalony. TO, ze jogurt ma 0% tłuszczu nie oznacza, że możesz go jeść bez ograniczeń. Redukcja tłuszczu wymaga dodania innego nośnika smaku, którym są najczęściej cukry proste. To od nich tyjemy! Pamiętaj, aby dokładnie wczytać się w skład produktu.

4. Jesz niezbilansowane posiłki

Dlatego wiecznie chodzisz głodna. Pamiętaj, że kluczowe dla racjonalnego i skutecznego odchudzanie jest jedzenie odpowiednich produktów. Opieraj zatem dietę na pełnoziarnistych produktach zbożowych, świeżych warzywach i owocach. Dostarczą one cennego błonnika pokarmowego, który hamuje apetyt, reguluje pracę jelit, obniża stężenie glukozy we krwi oraz oczyszcza organizm. To przyjaciel odchudzania i zdrowej diety. Pamiętaj także, aby wybierać chude mięsa i ryby (wyjątek stanowią tłuste ryby morsie, ale nie wolno się nimi przejadać), chudy nabiał (do 2% tłuszczu), orzechy, nasiona roślin strączkowych i roślinne tłuszcze (do 2 porcji dziennie).

5. Unikanie węglowodanów

Nie jedząc pieczywo, makaronów kasz, ryżu, ziemniaków czy płatków zbożowych popełniasz błąd. To właśnie te produkty powinna stanowić większą część naszych codziennych posiłków. Z nich pochodzi blisko 60% pozyskiwana przez organizm. Kluczem do sukcesu przy odchudzaniu jest właściwy dobór produktów z tej grupy; unikaj tych białych (z mąk oczyszczonych), sięgaj po razowe i pełnoziarniste. Ziemniaków nie okraszaj skwarkami i nie polewaj masełkiem. Same w sobie nie są tuczące, 100 g to około zdrowych 70kcal. Wybieraj brązowy ryż, grube kasze, płatki owsiane (nie kukurydziae czy muesli) oraz ciemne makarony.

6. Pijesz za mało wody

Woda to sprzymierzeniec smukłej sylwetki. Pomaga oczyścić organizm, przyśpiesza i usprawnia metabolizm ora zwalcza cellulit. Możemy i nawet powinniśmy wypijać jej 2 litry każdego dnia. Sięgaj po mineralną wodę niegazowana. Odstaw wszelkie soki i słodzone napoje. To wrogowie odchudzania numer jeden!

7. Stosujesz zbyt radykalne diety

Głodówki czy bardzo niskokaloryczne diety wcale nie pomagają zrzucić nadwagi. Przeciwnie, predysponują do jej powstawania. Dlaczego. Wieczne głodzenie się, omijanie posiłków i źle zbilansowane diety rozregulowują metabolizm i zmuszają organizm do gromadzenia zapasów na kolejne godziny głodówek. To szybka droga do nabawienie się dodatkowej tkanki tłuszczowej. Zatem, aby chudnąć jedz!

8. Masz poważne problemy zdrowotne

Jeśli tyjesz, choć nie zmieniłaś nawyków żywieniowych, ale mimo odpowiedniej diety i dawki ruchu nie chudniesz zgłoś się do lekarza. Lekarz pierwszego kontaktu wypisze skierowanie na badanie poziomu hormonów tarczycy oraz do endokrynologa. To jeden z pierwszych specjalistów, który pomoże zdiagnozować problem z chudnięciem. Postaraj się wyeliminować wszystkie błędy. I pamiętaj, że w odchudzanie równie ważna jak dieta i ruch jest cierpliwość Wyznacz sobie realnie cele i wytrwale do nich dąż. Nie oczekuj spektakularnych efektów. Wsłuchaj się w siebie i podążaj swoim rytmem. W końcu, na pewno osiągniesz cel!

Podziel się artykułem z innymi:

O autorze

Zostaw odpowiedź

Login

Lost your password?