Cudowne odchudzanie czy zdrowy tryb życia?

0

zdrowe odchudzanieOtyłość to bez wątpienia bolączka naszych czasów i piętno, jakie odcisnęła na nas rozwijająca się coraz szybciej cywilizacja. Życie w pośpiechu, brak czasu na przygotowanie wartościowego posiłku, spędzanie wielu godzin w pozycji siedzącej czy sięganie po fast-foody to tylko niektóre z przyczyn nadmiernego wzrostu wagi. Gdy zauważamy, że dawna sylwetka i kondycja gdzieś zniknęły, jak najszybciej chcemy zastosować dietę, która pomoże w odzyskaniu prawidłowej masy ciała. W takim wypadku warto jednak zatrzymać się na chwilę i przeprowadzić kalkulację zysków i strat, jakie mogą przynieść poszczególne diety.

Szybka utrata kilogramów i … efekt jo-jo!

Perspektywa pozbycia się wszystkich dodatkowych kilogramów, które zgromadziliśmy przez ostatnie miesiące czy nawet lata, w bardzo krótkim okresie czasu wydaje się być wyjątkowo kusząca. Jeśli jednak ulegniemy pokusie i poddamy się jednej z „cudownych” kuracji odchudzających, może się okazać, że jej efekty zaskoczą nas negatywnie. Stosowanie radykalnej diety, która wymaga odrzucenie z codziennego jadłospisu większości produktów, pomaga schudnąć jedynie przez moment. Nawet jeśli uda nam się znacznie zmniejszyć wagę, to w krótkim czasie okaże się, że dieta wycieńczyła nasz organizm, który rozpaczliwie potrzebuje dużych ilości substancji odżywczych. Skutkuje to wzmożonym apetytem, powrotem do dawnych nawyków żywieniowych a w konsekwencji także do wagi sprzed okresu odchudzania. Jak zatem trwale uzyskać wymarzoną sylwetkę?

Zdrowa dieta – zdrowe życie

Loosing-weightZdrowa dieta nie jest rozwiązaniem na kilka dni czy tygodni, w czasie których zgubimy zbędne kilogramy. Odpowiednie odżywanie powinno nam towarzyszyć przez całe życie, wspomagając nie tylko piękny wygląd, lecz także utrzymanie dobrej kondycji i stanu zdrowia. Uświadamiając sobie, że jesteśmy tym co jemy, łatwiej nam będzie zmienić złe nawyki żywieniowe i wytrwać w nich przez długi czas.

Podstawą prawidłowego żywienia człowieka jest komponowanie codziennej diety w taki sposób, aby zawierała ona wszystkie niezbędne substancje odżywcze, takie jak: białko, węglowodany, tłuszcze wielonienasycone, witaminy i minerały. Zapotrzebowanie na poszczególne składniki zmienia się wraz z wiekiem oraz zależy od płci, poziomu aktywności fizycznej czy masy ciała. Chcąc zmniejszyć swoją wagę z pewnością nie należy rezygnować z białek. Tylko niewielka ich część odkłada się w formie tkanki tłuszczowej, ponieważ nie podlegają one tak prostemu przetworzeniu na substancje zapasowe jak węglowodany czy tłuszcze. Pełnowartościowe białka zawarte są w jajach, mleku oraz mięsie. Źródła „chudych” białek, pomocnych w trakcie odchudzania, to przede wszystkim: ryby i owoce morza, piersi kurczaka i indyka, fasola czy soczewica. Dodatkowo pożywienie z głębi morza jest bogate w kwasy tłuszczowe omega 3 i 6, pokrywające zapotrzebowanie organizmu na tłuszcze oraz wspomagające prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i krążenia . Spożywając produkty zawierające węglowodany, warto zwrócić uwagę w jakim tempie uwalniają one energię. Należy unikać pokarmów wysoko przetworzonych z dodatkiem cukru oraz wyprodukowanych na bazie białej mąki. W zamian za to bez wahania warto spożywać świeże warzywa i owoce, będące nie tylko źródłem węglowodanów zapewniających energię na wiele godzin, lecz także cennego błonnika, wspomagającego metabolizm i odchudzanie.

Wniosek – zdrowa dieta się opłaca!

Poprawienie wyglądu nie oznacza tylko zrzucenia zbędnych kilogramów. Stosując diety dające krótkotrwałe rezultaty nigdy nie osiągniemy upragnionej sylwetki, a możemy jedynie wpłynąć na pogorszenie stanu zdrowia, wyglądu skóry, włosów czy paznokci. Prawdziwa odmiana i wydobycie naturalnego piękna wymaga wiele wysiłku i większej ilości czasu. Biorąc jednak pod uwagę wszystkie korzystne rezultaty trwałej zmiany sposobu odżywiania bilans włożonego trudu i uzyskanych korzyści jest przeważająco dodatni.

Podziel się artykułem z innymi:

O autorze

Zostaw odpowiedź

Login

Lost your password?