Fakty o odchudzaniu, które cię zaskoczą

0

fakty o odchudzaniuWydaje się, że o odchudzaniu wiemy już niemal wszystko. Tymczasem ono zaskakuje nas wciąż nową porcją informacji, faktów czy rewelacji. Po przejściu przez setek diet, pochłonięciu ogromnych ilości suplementów i spędzaniu popołudni na siłowni wydaje nam się, że dieta nie ma przed nami tabu. Dziś cię zaskoczymy i przedstawimy kilka nieoczywistych faktów na temat odchudzania.

Fakt nr 1. Restrykcyjne diety są nieskutecznekobieta na wadze

Nie oszukujmy się. Nic w przyrodzie nie ginie. Jeśli szybko pozbędziemy się nadwagi istnieje duże prawdopodobieństwo, że równie szybko powrócimy do dawnej masy ciała. Dlaczego? Otóż gwałtownie chudnąc w pierwszej fazie pozbywamy się z organizmu wody i tkanki mięśniowej. Dopiero na koniec spalany jest tłuszcz. I niestety ta tendencja znacznie spowalnia nasz metabolizm, bo za jego tempo odpowiada właśnie ilość tkanki mięśniowej. Im jest jej mniej tym wolniejsza jest nasz przemiana materii. A jeśli metabolizm się ociąga znacznie łatwiej o dodatkowe kilogramy, niż w przypadku szybszej przemiany materii. Wtedy nawet jedna, nadprogramowa przekąska może okazać się dla nas zgubna.

Fakt 2. Na diecie można jeść pieczywo

Niegdyś słyszało się, ze wiele osób chudnie rezygnując z jedzenia pieczywa. Owszem, być może było w tym ziarnko prawdy, ale nie dopatrujmy się w tej metodzie lekarstwa na całe zło. Pieczywo to bardzo ważny składnik codziennej, zbilansowanej diety. Owszem, nie jest to niskokaloryczny produkt jednak są alternatywy, które jak najbardziej będą wskazane, nawet na diecie. To wszelkiego rodzaju razowe i pełnoziarniste pieczywo. Dostarcza ona bardzo ważnego w procesie odchudzania i oczyszczania organizmu składnika, czyli błonnika pokarmowego. O on reguluje apetyt, opóźnia pojawienie się uczucia głodu i przyśpiesza metabolizm. Rezygnując z pieczyw rezygnujemy z tek fenomenalnego wspomagacza odchudzania jakim jest właśnie błonnik. Ponadto zubożamy swoją dietę w witaminy z grupy B, białko roślinne i minerały. Naprawdę nie warto to robić. Pieczywo możemy jeść, ale odpowiedni rodzaj w dozwolonej ilości.

Fakt nr 3. Ziemniaki nie tuczą.

ziemniakTo jak najbardziej prawda. Ziemniaki składają się głównie z węglowodanu (skrobi), mają przy tym bardzo niewiele tłuszczu. Kaloryczność porcji ziemniaków (150g) to około 140 kcal, czyli mniej niż taka sama ilość chleba. To smaczne i wartościowe warzywa, bogate w witaminę Ci białko roślinne. Warunek jest jeden, spożywajmy je samodzielnie (bez masła, okrasy czy smalcu) i nie każdego dnia (z uwagi na wysoki IG mogą być niewskazane na diecie).

Fakt 4: Jedząc śniadanie lepiej chudniemy

Badania dowiodły, iż osoby spożywające regularnie, pełnowartościowe śniadania, mają zdecydowanie mniejsze skłonności do tycia od osób, które śniadań unikają. Pierwszy posiłek w ciągu dnia jest najważniejszy. To on pomaga nam uregulować porę następnych posiłków i nakręca nasz metabolizm na cały dzień. Pamiętaj, aby twoje śniadanie było jak najlepiej zbilansowane i pełnowartościowe. W ten sposób dostarczysz wszystkich niezbędnych substancji, aby aktywnie rozpocząć dzień.

Fakt 5. Nie wszyscy dziedziczą otyłość

kobieta z nadwagąOwszem, osoby których rodzice są otyli często mają większe ryzyko nadwagi. Jednak naukowcy udowodnili, że problem ten dotyka zaledwie 10 proc społeczeństwa. Reszta otyłych (aż 90 proc.) swoją chorobę „zawdzięcza” wyłącznie niewłaściwemu stylowi życia. Choć nasze geny decydują o predyspozycji do wolnego metabolizmu, szybszego gromadzenia kilogramów, to ich wpływ nie jest aż tak duży jak niegdyś sądzono. Otyli rodzice to nie jest wyrok. Możemy walczyć z tą łatką. Prawidłowe odżywianie i aktywność fizyczna skutecznie ochronią nas przed tyciem. Przekonanie, że nadwaga czy otyłość są nam pisane może działać jak samospełniająca się przepowiednia.

Podziel się artykułem z innymi:

O autorze

Zostaw odpowiedź

Login

Lost your password?