Jak skutecznie hamować apetyt?

0

apetytZmiany bezustannie zachodzące w ludzkim organizmie niejednokrotnie prowadzą do zwiększenia wagi. Gdy dotyka nas problem otyłości zastanawiamy się, jak skomponować dietę, aby tłumiła ona nadmierny apetyt. Warto zapoznać się z kilkoma poradami, które pomogą w odchudzaniu bez ciągłego głodu.

Jedz regularnie

Po pierwsze niezwykle istotna jest skrupulatność w spożywaniu pięciu posiłków dziennie w podobnych odstępach czasu. Nigdy nie można pomijać śniadania a także robić zbyt długich przerw pomiędzy kolejnymi posiłkami. Jeśli nie dostarczamy sobie pożywienia przez długi czas, skutkuje to rozdrażnieniem, nadmiernym uczuciem głodu oraz uzupełnianiem braków w trakcie nadchodzącego posiłku. Nie sprawi to jednak, że uczucie sytości pozostanie na dłużej, a jedynie spowoduje odłożenie dodatkowych substancji zapasowych.

foto_walka_z_nadwagaProteiny w każdym posiłku

Uczucie głodu nie tylko zależy od ilości przyjmowanego pokarmu, lecz także od rodzaju substancji w nim zawartych. Aby zmniejszyć uczucie głodu warto spożywać dużo białka, które niełatwo odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Niedobór protein utrudnia zrzucenie zbędnych kilogramów. Odpowiednia zawartość białka w każdym posiłku pozwala kontrolować poziom cukru we krwi, co zapobiega nagłym napadom głodu pomiędzy posiłkami.

Wystrzegaj się cukrów prostych, zastąp je błonnikiem

Produkty takie jak paczkowane przekąski czy słodzone napoje zawierają duże ilości cukrów prostych, z których energia uwalniana jest bardzo szybko i intensywnie. Ich sprawny metabolizm powoduje, że krótko po spożyciu przekąski znów czujemy się głodni i sięgamy po kolejne słodkości. W ten sposób wpadamy w pułapkę podjadania między posiłkami, które ma ogromny wpływ na efekty odchudzania. Przeciwnie do cukrów prostych działa błonnik, który po spożyciu pęcznieje w żołądku i zapewnia poczucie sytości. Ponadto nie dostarcza on kalorii, zmniejsza tempo przyswajania energii z posiłku oraz korzystnie wpływa na funkcjonowanie przewodu pokarmowego. Cennym źródłem błonnika są warzywa, owoce, rośliny strączkowe oraz produkty pełnoziarniste.

Regularne spożywanie niewielkich porcji oraz odpowiednie komponowanie posiłków to podstawa walki z bezustannym głodem w trakcie odchudzania. Jeśli dodatkowo odnajdziemy skuteczny sposób na odwrócenie uwagi od chęci sięgnięcia po przekąskę, jakim może być ulubione hobby czy sport, sukces w odchudzaniu gwarantowany!

Podziel się artykułem z innymi:

O autorze

Zostaw odpowiedź

Login

Lost your password?