Jak za pomocą diety pozbyć się brzuszka?

0

dieta na plaski brzuchTo utrapienie wielu osób borykających się z nadwagą. Jeśli cierpimy na otyłość brzuszną, czyli tendencję do odkładania się tłuszczu w okolicy talii powinnyśmy walczyć z tą przypadłością jak najszybciej. To właśnie ten typ otyłości (trzewnej) ściśle koreluje ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia groźnych zaburzeń metabolicznych, a w konsekwencji chorób zagrażających życiu.

Tkanka tłuszczowa zgromadzona w obrębie jamy brzusznej często staje się narządem wydzielania wewnętrznego,. Co to znaczy? Oznacza to, ze staje się organem, który uwalnia do krwi różne substancje. Niestety jedynie szkodliwe takie jak związki prozapalne, sprzyjające powstawaniu miażdżycy naczyń wieńcowych. Wiadomo co jest jej konsekwencją. Ponadto w następstwie akumulacji tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha dochodzi do zaburzeń wydzielania, a także działanie insuliny – hormonu produkowanego i wydzielanego przez trzustkę. Jest on niezbędny w regulacji stężeniu glukozy we krwi. Takie zaburzenie może skutkować rozwojem groźnej cukrzycy typu 2 i jej niebezpiecznych konsekwencji. Dlatego brzucha wystrzegajmy się jak ognia. A jeśli już go „wyhodujemy: pozbądźmy się jak najszybciej.

Z diety definitywnie wykluczamy produkty, które zawierają niezdrowe tłuszcze w konfiguracji „trans”. To one w dużej mierze odpowiadają za akumulowanie się tłuszczyku w okolicy brzuch. Tłuszcze trans znajdziemy w:

– twardych margarynach,
– żywność typu fast food (pizza, kebab, hamburgery, frytki),
– słonych przekąskach (chipsy, nachos, pop-cornie),
– wyrobach czekoladowych i innych słodyczach,
– gotowych zupach i sosach w proszku.

jak przygotowac sie do odchudzaniaEliminacji z diety osoby z otyłością brzuszna ulega także alkohol. Nie bez przyczyny mówi się o „mięśniu piwnym” Alkohol sprzyja powstawaniu otyłości trzewnej. Przede wszystkim dlatego, gdyż jest produktem bardzo kalorycznym. Jego 1 g dostarcza 7kcal. Wypicie drinka z dodatkiem słodkiego napoju (typu cola) dodatkowo sprzyja podjadaniu, które bardzo szybko prowadzi do rozwoju nadwagi i otyłości. Do diety warto włączyć żywność która sprzyja odchudzaniu okolic brzucha. Zaliczamy do nich produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Wszystkie zawierające cenny błonnik (każdy inną, równie ważną jego frakcję), niezbędny w walce z dodatkowymi kilogramami. Dlatego warzywa dodawaj do każdego posiłku, słodycze zastąp owocami i wyeliminuj produkty z białej, oczyszczonej mąki. Zastąp je razowym chlebem, grahamka, brązowym ryżem, kaszami i płatkami owsianymi.

Oczywiście każdy specjalista powie, ze dieta to jedynie 70% sukcesu w drodze do płaskiego brzucha. Niezbędny jest wysiłek fizyczny zarówno aerobowy jaki ten kształtujący mięśnie brzucha. Zaleca się regularną aktywność fizyczną. Warto, aby nie była ona ukierunkowana tylko na poprawę kondycji organizmu i wytrzymałości mięśni brzucha. Zaleca się również uprawiani ćwiczeń pomagających spalać tłuszcz – aerobów. Wysiłek aerobowy lub interwałowy pomoże poprawić kondycję i sprawi, że zbędny tłuszcz będzie systematycznie znikał. Zielona herbata, w połączeniu z aktywnością fizyczną również okazuje się pomocna w procesie odchudzana. Spala zbędny tłuszcz. Ponadto pomaga uregulować gospodarkę węglowodanową w naszym organizmie – pozytywnie wpływa na działanie insuliny i reguluje poziom glukozy we krwi.

Podziel się artykułem z innymi:

O autorze

Zostaw odpowiedź

Login

Lost your password?