Małe kroki, wielkie zmiany

0

dziewczyna_na_diecieDiecie towarzyszy sporo wyrzeczeń. Nic dziwnego, że do każdej następnej próby odchudzania podchodzimy sceptycznie. Stawiamy sobie kolejne cele i niestety, często potykamy się i nie docieramy do końca drogi. Niestety sami sobie jesteśmy winni. Czemu?

Każdy kto się odchudza pragnie szybko i trwale pozbyć się zbędnych kilogramów. Już zapomnieliśmy, że na nadwagę „pracowaliśmy” kilka lub kilkanaście lat. Nie mniej czasu trzeba, aby się jej pozbyć. Eksperci są zgodni, lepiej powoli, małymi krokami dążyć do spełniań marzeń. Stawianie sobie wygórowanych celów może wiązać się z większym ryzykiem porażki. Nie warto. Stracimy tylko czas, chęci i motywację. Zobacz jak za pomocą małych modyfikacji możesz osiągnąć naprawdę wiele.

1. Postaw na realne cele

Jeśli na samym początku odchudzania założysz, że stracisz 3 kg w tydzień jesteś skazana na porażkę. Owszem istnieją diety, umożliwiające umożliwią tak szybkie i spektakularne spadki wagi, niemniej są one obarczone (niemal zawsze) efektem jo-jo, czyli powrotem do dawnej wagi. Dlaczego? Ponieważ głodówki, niskokaloryczne i monotonne diety nie powodują utraty tkanki tłuszczowej. Stosując te kuracje w pierwszej kolejności pozbywamy się wody oraz beztłuszczowej masy ciała (głównie mięśni). Tłuszcz to magazyn energii organizmu, który trzyma ja tam na czarną godzinę. Pamiętaj im mniej tkanki mięśniowej tym nasz metabolizm jest wolniejszy. To kolejny powód szybkiego tycia po restrykcyjnej diecie. Nie oszukujmy się, mało kto wytrzyma na sałatce i jajku dłużej niż tydzień. To niezdrowe i nierozsądne. Dlatego po tak zakończeniu tak ostrej diety i powrocie do dawnych nawyków żywieniowych tak szybko tyjemy. Metabolizm znacznie zwolnił, przyzwyczaił się do mniejszych porcji i małej liczby kalorii, a my bombardujemy go zwykłą kanapką lub tradycyjnym obiadem. Zatem pamiętaj o tym i zrozum, ze cierpliwość jest takim samym sprzymierzeńcem odchudzania jak dieta czy aktywność fizyczna. Eksperci zalecają, aby dieta redukująca masę ciała pozwalała chudnąć nie więcej niż 1 kg w ciągu tygodnia. Wydaje ci się, ze to zbyt wolne tempo. My ci powiemy, jedyne naprawdę skuteczne.

2. Zmodyfikuj dietę

page-4-img-6Nie każdy z nas potrzebuje ścisłych zaleceń i wytycznych od dietetyka. Nie u każdego dieta 1000 kcal przyniesie pożądane efekty. Pamiętaj, że dieta to zmiana nawyków żywieniowych, która obowiązuje całe życie! Dlatego nie warto katować się niskokalorycznym jadłospisem, dietą z soków owocowych czy inną, równie monotonną kuracją. Poczyń małe kroki, a sukces jest murowany:

– Jedz regularnie małe porcje i pamiętaj o śniadaniu. Niego nie wychodź bez niego z domu. Kolację zjedz 2 godziny przed snem. Pomiędzy tymi dwoma posiłkami zjedz pożywny lunch i dwie zdrowe przekąski.
– Zamień białe pieczywo na ciemne. W ten sposób dostarczysz dużo więcej błonnika pokarmowego, który ułatwia odchudzanie, oczyszcza organizm i reguluje apetyt.
– Zamiast smażyć gotuj i piecz. To nawet o 50% mniej kalorii w twojej diecie.
– Gdy dopada cię ochota na słodkie sięgnij po warzyw lub owoc. Być może wcale nie masz ochoty na cukier, tylko potrzebujesz coś pochrupać lub przekąsić. Niskokaloryczne i bogate w witaminy owoce i warzywa sprawdza się w tej sytuacji idealnie.
– Pij dużo wody. Dzięki temu nawodnisz i oczyścisz organizm. I nieco oszukasz żołądek.
– Doprawiaj jedzenie i stosuj inne wspomagacza metabolizmu. Papryka chili, kardamon, cynamon, kawa, zielona herbata czy cytrusy to twoi sprzymierzeńcy, którzy podkręcą przemianę materii.

3. Wprowadź więcej ruchu

brzuszkiJeśli chcesz jedynie zrzucić kilka kilogramów nie musisz od razu katować się godzinami na siłowni. Grunt to systematyczny ruch. Już 30 minut każdego dnia przyniesie więcej korzyści niż godzinny, intensywny trening na siłowni wykonywany sporadycznie. Jeśli biegasz wybieraj krótkie dystanse (3-5 km) i uprawiaj jogging 4-5 razy w tygodniu. Nie lubisz biegać? Spaceruj: do pracy, na uczelnie czy do sklepu. Każda forma aktywności fizycznej jest sprzymierzeńcem odchudzania. Zamiast windy wybierz schody, a na spotkanie z koleżankami przejedź się rowerem. Zobaczysz, jeśli wdrożysz ruch każdego dnia masz większą szansę na sukces nisz zmuszając się do nielubianych ćwiczeń. Jeśli chcesz pokochać wysiłek znajdź dyscyplinę sportu, która cię interesuje. Zapisz się na tenis, taniec czy po prostu jeździ z przyjaciół na rolkach. Jeśli pokochasz sport, ruch szybko wejdzie ci w nawyk. I to zdrowy nawyk, który z przyjemnością będziesz pielęgnować.

Podziel się artykułem z innymi:

O autorze

Zostaw odpowiedź

Login

Lost your password?