Zdrowe tłuszcze w diecie odchudzającej

0

zdrowe_tluszczeChoć z pozoru wyrażenie „zdrowe tłuszcze” wydaje się być oksymoronem, to poznając różne rodzaje tych substancji z łatwością dojedziemy do wniosku, że nie ma w nim żadnej sprzeczności. Mowa oczywiście o nienasyconych kwasach tłuszczowych, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie organizmu i przynoszą nieocenioną pomoc w odchudzaniu!

 Efektywne odchudzanie i zdrowy organizm

Zrzucanie zbędnych kilogramów kojarzy się z licznymi wyrzeczeniami, ogromem pracy nad własnym charakterem oraz uczuciem głodu. Odchudzanie wcale nie musi tak wyglądać! Wystarczy, że zamiast krótkich głodówek czy radykalnych diet zastosujemy zdrowy i zbilansowany sposób żywienia, którego podstawą będą pełnowartościowe, nie przetworzone produkty. Jednym z niezbędnych elementów tego rodzaju diety są nienasycone klasy tłuszczowe omega 3 i 6, zawarte w rybach, owocach morza, orzechach czy olejach z ziaren. Produkty te z powodzeniem wypełnią zapotrzebowanie organizmu na tłuszcze i zastąpią jego dotychczasowe źródła. Ponadto dają one długotrwałe uczucie sytości, dzięki czemu nie tęsknimy za przekąskami między posiłkami. Kwasy tłuszczowe omega 3 i 6 powinny być nieodłącznym elementem codziennej diety, ponieważ są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, krążenia oraz systemu odpornościowego. Korzystne dla zdrowia i utraty wagi są także tłuszcze jednonienasycone, których popularnym źródłem jest oliwa z oliwek.

Tłuszcze nasycone – przeciwnicy w walce z nadwagą

omega3Osoby pragnące pozbyć się dodatkowych kilogramów powinny ograniczać spożywanie produktów zawierających nasycone kwasy tłuszczowe. Należą do nich pokarmy pochodzenia zwierzęcego, za wyjątkiem ryb. Warto pamiętać, że tłuszcze nasycone zawarte są nie tylko w mięsie, lecz także w maśle czy śmietanie. Największym wrogiem odchudzania są jednak syntetyczne kwasy tłuszczowe, wykorzystywane w przemyśle spożywczym. Jeśli w naszych ulubionych słodyczach i przekąskach znajdują się oleje częściowo uwodornione, oznacza to, że powinniśmy bezzwłocznie z nich zrezygnować. Nie tylko przyspieszy to odchudzanie, lecz także zmniejszy ryzyko zachorowania na nowotwór.

Zmiana nawyków żywieniowych nie należy do łatwych i prostych czynności. W trakcie zakupów warto jednak zwrócić uwagę na skład wybieranych produktów. Dobór odpowiednich pokarmów zajmie nam nieco więcej czasu, lecz dzięki temu z pewnością wyeliminujemy liczne złe kwasy tłuszczowe i substancje chemiczne.

Podziel się artykułem z innymi:

O autorze

Zostaw odpowiedź

Login

Lost your password?